KEKUATAN DAN KETABAHAN

3 nOv 2011
Khamis 2.10ptg

Kekadang dalam kekuatan yang ada tiada ketabahan...
Segala kekuatan bukan disandarkan pada ketabahan...
Beri kekuatan tidak sama dengan beri ketabahan...
Dan yang pasti berbeza sungguh kekuatan dan ketabahan....

Kekuatan....
Bila dugaan datang..kekadang aku tiada kekuatan untuk menghadapinya...
Bila aku bersedih ku hanya mampu berkata "berikan aku kekuatan"....
Bila aku tersenyum aku berkata "inilah kekuatan ku"....
Bila aku tersungkur...." Ya ALLAH....aku tidak kuat menghadapinya.."


Ketabahan....
Ketika dugaan hadir dalam kehidupan...ku harapkan ketabahan hadir....
Ketika aku kesedihan ku berkata "berilah aku ketabahan"....
Ketika aku dalam kegembiraan " semoga ketabahan itu kekal dihatiku"...
Ketika aku terjatuh ..." Ya ALLAH....berikan ketabahan kepada ku"....


Hakikatnya........hanya kekuatan yang sudi menemani ketabahan hati........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan